" Syabilla Binti Mazlan"

...Aku lebih mengetahui siapa diri aku dan aku sentiasa cuba untuk menjadi aku yang lebih baik..

Tuesday, November 30, 2010

Perasaan...


Assalamualaikum..
huhu~harini terase diri ini sangat bersmangat untuk menulis entry..dan bercakap tentang perasaan, aku teringat satu cite Jepun.. Satorare tajok nye....hah..nk tau, dari sejak tengok cite tu, sejak tu jugak la aku dok canang kt semue warge2 yang berdekatan dengan aku betape unik nye cerite itu..hehe... secare overall nye cite ni mengisahkan sorang lelaki yang mempunyai kelebihan..
hah!sebelum tu satorare tu bahasa Jepun. ble di translate kan ke bahase Melayu iye adalah transparent..eh!bhse melayu kah?hahahh!!ape ntah transparent bahase Melayu.emm...lutsinar agaknye..ngee... =p kelebuhan die nie ialah suare hati die, org sekelililng die boleh denga..huuu~ paham x? paham x? cemnie...kononnye die ckap dalam hati...tapi org yang berdekatan dengan die dalam 20 metre camtu bleh denga ape yg die ckap dalam hati tu...kesian die... hidup xde privacy.. gane nye nk ckap sendiri2 padahal org tahu. tp die sendiri x tahu yang orang lain boleh denga ape yang die cakapkan..konon nye di Jepun mereka menjaga kebajikan satorare2 ini..setiap satorare ade 2 orang penjaga.seorang jaga satorare itu. dan seorang lagi akan mengawal keadaan dan memberitahu orang sekeliling supaya tidak respon dengan ape yang satorare tu ckapkan dalam hati. mesti nak tau nape kn?kn?
em...kononnye individu yang satorare ini adalah genius. negara Jepun mewartakan mereka sebagai khazanah negara sebab nk gunakan kepakaran mereka tu.. huhu~

nie la anta pelakon2 nye.. lelaki ini
la satorare... bernama Satomi.. =)

berbalik pada ape yang aku nk cerite sebenarnye, sukar rupenye nk meluahkan ape yang tersimpan di dalam hati..kite x senang2 nak meluahkan..satorare tu xyah pon nk pk meluahkan..orang dah tau.. =) tp knape kite diciptakan oleh Nya isi hati..hah...dari yang aku pikir lah..kalau semue isi hati orang boleh didengari huru hare lah dunia..permusuhan lebih senang berlaku.. tp pk balik,mesti xde penipuan yang berlaku kn?kn? camne ye?

hah!yang penting setiap kurniaan Allah S.W.T tentulah ada sebabnye.. bersyukur kita menjadi khalifah yg mulia di sisi Nya di muka Bumi ini...renung2 kan.. =)

wasalam...

No comments:

Post a Comment