" Syabilla Binti Mazlan"

...Aku lebih mengetahui siapa diri aku dan aku sentiasa cuba untuk menjadi aku yang lebih baik..

Sunday, April 10, 2011

Bile musim FYP..

Assalamualaikum..sedang asyik mencari info2 untuk menyiapkn report, tbe2 aku terpanggil untuk membuat entry ini. em..Final Year Project a.k.a FYP atau pun melayu nye PROJEK ILMIAH TAHUN AKHIR..
Mase musim2 camnie, banyak senario berlaku..dan senario nie aku rase kan memang normal sejajar dengan pangkat yang bakal diterima (pelajar Tahun akhir heheee.. =p)

Antara senario2 yang didengari,

Senario 1:
A: Kak, FYP skarang dgn siape?
Senior kpd A: Dengan **** .
A: Best ke die kak?ok x? dia bagi markah camne?
Senior kpd A: Dia bz siket. Kene pandai2 sendiri nak buat..jumpe die pun kadang2 jer..

Di masa lain,
A: Kau fikir nak ambil FYP dengan siapa?
B: Aku pun x pasti lagi.ingatkan nak ambil dengan *****
A: Tapi kan aku dengar **** tu bz cket..
B: Yeker? Bla...bla....bla....



Senario 2:

A: Kak, FYP skarang dgn siape?
Senior kpd A: Dengan **** .
A: Best ke die kak?ok x? dia bagi markah camne?
Senior kpd A: Dia best giler..bagi markah best..bla....bla...bla....

Di masa lain,
A: Kau fikir nak ambil FYP dengan siapa?
B: Aku pun x pasti lagi.ingatkan nak ambil dengan ****
A: Aku pun nak jugak la ambik dengan ***** aku denga senior kate bla...bla..bla...
B: Yeker? nak jugak la...lagipun, bla...bla...


Senario 3:
A: Kau fikir nak ambil FYP dengan siapa?
B: tengah fikir nie..ingat nk tanye **** pastu nak jumpe **** pastu nak try tengok ****


Senario 4:
A: Kau fikir nak ambil FYP dengan siapa?
B: Xtau lagi.( dan kemudian pegi tanpa berkata banyak)


Ini hanya beberapa senario yang boleh kite lihat bile musim FYP tibe.. selebihnya cube try tgk skeliling anda.. =)

Best kn..aku rase teruja..nanti FYP tu akan dibukukan ataupun biase nye org panggil thesis..bangga lah..suke lah..huhuh~ (ngade kn? =p)





p/s: buat lah keputusan yang bijak =)


2 comments: